Top Ad unit 728 × 90

Terbaru

recent

Tuduhan Menteri Pertanian Rasis Tidak Tepat



03/02/2015 - Pengerusi Biro IPT Pemuda Umno Malaysia Dr. Fathul Bari ketika ditemuramah selepas sidang media oleh mantan pemimpin UMNO di PWTC sebentar tadi berpendapat tuduhan yang menyatakan Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani itu bersikap rasis adalah tidak benar dan tidak tepat.



“Umum mengetahui yang mendominasi ekonomi di negara ini adalah orang cina, peniaga-peniaga cina, pembekal-pembekal cina, "producer" dan "manufacturer" cina dan tiada siapa yang menafikan hal tersebut” jadi tidak perlu mengusik "sensitivity" sehingga ada pihak kita sendiri mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menghentan sesama kita seperti yang dilakukan oleh ketua Pemuda MCA dan Gerakan baru-baru ini.

Isu ini sangat jelas di mana Datuk Seri Ismail Sabri hanya menyerang peniaga-peniaga yang dulu menaikkan harga barang dengan memberi alasan harga minyak naik namun peniaga-peniaga yang tidak bertanggungjawab ini tidak pula mahu menurunkan harga barang mereka walaupun harga minyak sudah beberapa kali turun.



Mengapa kita harus menyerang sesama kita di dalam parti kompenan Barisan Nasional. Mengapa mereka sanggup bersama dengan musuh kita di dalam perkara ini sedangkan di dalam perkara yang lain kita bersama-sama tidak bersutuju dengan mereka katanya.

Seharusnya kenyataan yang dikeluarkan oleh Datuk Seri Ismail Sabri itu dijadikan sebagai pemangkin untuk kita bersama-sama membenteras sikap tidak bertanggungjawab peniaga-peniaga yang tamak tidak mahu menurunkan harga barang di saat harga minyak turun dan itu adalah kerjasama yang harus kita wujudkan ujarnya.

Artikel disunting dari TV14.








Like | Follow | Subscribe

Facebook (Please Like)
Twitter (Please Follow)
Youtube (Please Subscribe)
Google+ (Please Follow)
Instagram (Please Follow)
Feed Burner (Please Subscribe)
Tuduhan Menteri Pertanian Rasis Tidak Tepat Reviewed by Fathul Bari Mat Jaya on 12:10 PM Rating: 5

1 comment:

  1. Hai beruk !!! Tk cukup2 lagi ke !!! Agama hang dah jual . Mohasabah diri sebelum terlambat .

    ReplyDelete

All Rights Reserved by Dr. Fathul Bari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Abu Aqif Studio

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.